onsdag 14 juni 2017

sommaren 2017.

Jag försöker tvinga mig själv att inte tänka på allt det svarta och tunga genom att istället fokusera på sommaren, den fantastiska sommaren som har äntligen kommit igen. Snodde en lista från Hanna och jäklar vad jag ser fram emot juni, juli, augusti nu.

Mina planer för sommaren: 
Slutar jobba den 21 juni, dagen efter åker jag på midsommarfirande hos vänner i deras sommarstuga i Blekinge. Hoppas på sol och båtåkande och bad, men kommer vara nöjd med allt annat än regn. En vecka senare åker jag på löparresa till Transylvanien. Det kommer bli legendariskt. När jag kommer hem ska jag hänga på kolonin och kallbadhuset, springa en massa i skogen och på olika delar av Skåneleden, åka till mina föräldrars torp i Småland innan jag åker på surfresa till Portugal som avslutas med storstadshäng i Lissabon. Sen ska jag hälsa på min lillasyster i Stockholm och en kompis vill åka och fjällvandra, kanske hinner jag med det också. Och i slutet av augusti åker jag och en kompis en långhelg till Höga Kusten och springer maraton.

Hur länge ska du vara ledig?
På obestämd framtid!

Vad ser du mest fram emot? 
Transylvanien! Portugal! Lissabon!

Vad kommer du att köpa inför semestern? 
Har redan köpt tre bikinis inför Portugal och lite prylar inför Transylvanien men kommer behöva komplettera med en massa sjukvårdsgrejer och lite annat smått och gott. Behöver också köpa sommarkläder typ klänningar, linnen och shorts eftersom jag i år faktiskt är garanterad sol och värme.

Kommer du att bli brun? 
Oh yes! Brunare än jag varit de senaste åren för jag minns inte min senaste solsemester. Tänker att tio dagar i Portugal i slutet på juli/början på augusti borde garantera solbränna.

Vad kommer du att äta? 
Sallad, fisk, tapas, grillat, glass!

Vad kommer du att dricka? 
Öl, rosé, caipirinha! Och mängder av vatten såklart.

Vad kommer du att ha på dig? 
Helst så lite kläder som möjligt, men gissar att jag kommer spendera mest tid i träningskläder, bikini och klänningar.

Det här lyssnar jag på i sommar:
Alltid Sommar i P1, en massa podcaster och norsk hiphop (tack SKAM!).

Vad oroar du dig för?
Livet efter sommaren. Arbetslöshet, ensamhet, barnlöshet. Men jag försöker glömma det för när jag läser vad jag skrivit inser jag att det inte kan bli annat än en magisk sommar 2017. Just nu måste det få räcka, det andra får lösa sig tids nog.

10 kommentarer:

  1. Alltså, löparresa i Transsylvanien och surfarresa till Portugal låter ju cirka hur coolt som helst! Vart är det du ska åka och surfa? Vi var på bröllopsresa till Portugal (Lissabon & Porto) och jag älskade det. Skulle jättegärna åka tillbaka och se mer av sydkusten/Algarve.

    Låter som du kommer få en toppensommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur? Jag är nästan avis på mig själv ;-) Vi ska till en fiskestad som heter Ericeira, på Atlantkusten ca 5 mil nordöst från Lissabon. Har alltid velat åka till Lissabon så blir perfekt att kombinera! Ska stalka din blogg efter Portugal-inspiration nu.

      Hoppas och tror på sommaren 2017!

      Radera
  2. Ja, heja magisk sommar! Portugal var ju PURE MAGIC tycker jag, vi var ju på Algarvekusten och i Lissabon förra sommaren. Helt underbart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läste precis dina Portugal-inlägg och tillsammans med dina bilder längtar jag typ tusen gånger mer nu. Algarvekusten ser magisk ut, eftersom vi ska surfa blir det Atlanten!

      Radera
  3. det låter verkligen som en superhärlig sommar! portugal vill jag också åka till nångång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja äntligen en peppig sommar full med planer! portugal har jag också velat åka till länge så det känns extra kul att det äntligen blir av.

      Radera
  4. Jag relaterar till det där med att lyssna på norsk hiphop tack vare SKAM! Det hade jag aldrig kunnat tro skulle hända, jag gillar ju inte ens hiphop. Så SKAM vidgar ens vyer, även de musikaliska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur!? Jag har till och med börjat lyssna på dansk hiphop också, jag som aldrig gillat hiphop mer än Timbuktu pga skånsk.

      Radera
  5. Vilken jäkla sommar du kommer få! Avundsjuk...:) Kommer själv att jobba hela sommaren. Iofs eftersom jag har valt att ta semester andra tider, men ah well, man kan ju tycka lite synd om sig själv ändå. Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst känns det som att det kommer bli en toppensommar!? Ja lite synd är det helt klart om dig, men jag hoppas du har haft eller kommer få en fin semester när det väl är dags. Kram!

      Radera